Projekty 2023


Plusk”

Projekt współfinansowany z budżetu Gminy Pruchnik

Wartość dotacji: 2 000,00

2023r.

Działanie 1 –Zarządzanie projektem

Nadzór nad zgodnością prowadzonych działań z zapisami zawartymi we wniosku (w tym budżetem i harmonogramem), prowadziła kadra zarządzająca. W ramach pracy społecznej zostały zaangażowane trzy osoby (członkowie Stowarzyszenia). Dokonano ubezpieczenia organizatora polisą OC.


Działanie 2 – Promocja projektu

W ramach tego działania:

wydrukowano plakaty z logotypem Gminy Pruchnik oraz informacją o źródłach dofinansowania, dokonano rekrutacji uczestników i opiekunów, ustalono harmonogram wyjazdów na basen, umieszczono informację na temat realizacji zadania na stronie internetowej organizacji: smzp.pl, oraz ckpruchnik.pl. wykonano dokumentację fotograficzną.


Działanie 3 Wyjazdy na basen

W ramach tego działania:

podpisano umowę na rezerwację basenu z Gminą Miejską Jarosław, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Jarosławiu, podpisano umowę na realizację przewozu osób na basen z lokalnym przewoźnikiem, zrealizowano 3 wyjazdy na basen dla grup piętnastoosobowych z opiekunem.


Działanie 4 – Podsumowanie i rozliczenie projektu

W ramach tego działania:

rozliczono poszczególne zadania; przygotowano wymagane sprawozdanie.

W trakcie realizacji projektu osiągnięto wszystkie rezultaty zadania.




Radość Tworzenia”

Operacja współfinansowana z budżetu Wojewody Podkarpackiego

Wartość dotacji: 31 500,00

Zrealizowano w okresie od 0d 01.08 2023 do 31.12.2023


Działanie 1 – Organizacja projektu

W ramach tego zadania:

zredagowano treść dokumentacji zwiazanej z realizacją zadań:

przeprowadzono rekrutację uczestników poszczególnych zadań;

pokryto koszty zrealizowanych działań.

Działanie 2 – Promocja projektu

W ramach tego działania:

przygotowano projekty plakatów; pokryto koszty wydruku; zgromadzono dokumentację fotograficzną

zamieszczono informację na swojej stronie internetowej

opracowano i opublikowano informację dotyczącą realizacji projektu na stronie internetowej organizacji wraz z podaniem źródła dofinansowania,

zaprojektowano, wydrukowano i rozkolportażowano plakaty przed premierą spektaklu, zgromadzono dokumentacjię fotograficzną i filmową

-zredagowano relację z realizacji projektu do kwartalnika Ziemia Pruchnicka oraz na stronę internetową SMZP.


Działanie 3 – Innowacyjne warsztaty teatralno-ruchowe

W ramach tego działania:

zorganizowano wizytę studyjną w Beskid Wyspowy dla 30 uczestników.Pokryto koszty pobytu, transportu, ubezpieczenia, biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, przeprowadzono 8 godz. warsztatów teatralnych na wyjeździe

zakupiono dysk zewnętrzny do przechowywania i archiwizowania zdjęć i spektakli.

Aerobik wodny

zatrudniono i opłacono instruktora , opłacono bilety wstępu na basen, 10 wyjazdów dla 20 uczestników opłacono usługę transportową

Cykl warsztatów teatralnych (praca w grupach)

zatrudniono jednego instruktora do przeprowadzenia 32 godz. warsztatów teatralnych, zaangażowano w ramach pracy społecznej muzyka i akustyka (podczas warsztatów teatralnych i występów, przygotowano w grupach widowisko teatralne „Bajkowy galimatias” w oparciu o scenariusz,-zaprezentowano w środowisku lokalnym.

Marsz po Zdrowie”

przeprowadzono kurs chodzenia z kijkami zatrudniono instruktora w ramach pracy społecznej.

Działanie 4 – Artystyczne zajęcia manualne

zakupiono materiały do wykonania elementów scenografii, kostiumów;

zaprojektowano oraz wykonano elementy scenografii i kostiumów, niezbędnych do wystawienia spektaklu, w ramach pracy społecznej zaangażowano plastyka do przeprowadzenia warsztatów plastyczno – scenograficznych, zrealizowano 15 godzin warsztatów.


Działanie 5 -Warsztaty edukacyjne, poradnicze

W ramach tego działania:

przeprowadzono warsztaty biblioterapeutyczne “Trening pamięci” w oparciu o wybraną literaturę – 10 godz. zaangażowano w ramach pracy społecznej inst.- bibliotekarza.

Bezpieczny Senior” - zorganizowano spotkanie z prawnikiem, przeprowadzono warsztaty bezpiecznego poruszania się w sieci,

zakupiono 30 szt. parasoli odblaskowych w ramach akcji bezpieczny senior

zorganizowano poczęstunek dla uczestników warsztatów.


Działanie 6 - Podsumowanie zadania

Rozliczenie i podsumowanie projektu :

zamknięto projekt pod kątem księgowym i rachunkowym, sporządzono i złożono wymagane sprawozdanie końcowe.

W ramach pracy społecznej członków stowarzyszenia prowadzona była koordynacja realizacji poszczególnych działań, obsługa księgowa, rekrutacja, logistyka, opieka nad uczestnikami warsztatów, opracowanie relacji, nagrań, dokumentacji fotograficznej oraz przeprowadzenie wybranych zajęć i warsztatów.

W trakcie realizacji projektu osiągnięto wszystkie zakładane rezultaty zadania.




Skrzydła do Nieba”

Projekt współfinansowany z budżetu Gminy Pruchnik

Wartość dotacji: 20 000,00

2023 r.


Działanie 1 –Zarządzanie projektem

W ramach tego działania:

powołano zespół odpowiedzialny za realizację zadania,

nawiązano współpracę z partnerami: szkoły z terenu Gminy Pruchnik,

zrealizowano poszczególne działania, rozliczono i podsumowano projekt,

przygotowano niezbędną dokumentację (sprawozdanie wraz z załącznikami

Działanie 2 – Promocja projektu

W ramach tego działania:

wydrukowano plakaty i zaproszenia promujące przedsięwzięcie, z logotypem Gminy Pruchnik oraz informacją o źródłach dofinansowania,

rozkolportowano materiały promocyjne podczas realizacji poszczególnych zadań, umieszczono informację na temat realizacji zadania na stronie internetowej organizacji: smzp.pl, oraz ckpruchnik.pl i gminapruchnik.pl,

przygotowano relacje z wydarzeń do kwartalnika Ziemia Pruchnicka oraz na strony internetowe organizacji i partnerów, przygotowano dokumentację fotograficzną i filmową.


Działanie 3 – Skrzydła w ruchu

W ramach tego działania:

włączono się w organizację pikniku dla dzieci, wynajęto plenerową kolejkę turystyczną, opracowano trasę przejazdu oraz harmonogram,

zorganizowano profilaktyczne imprezy sportowo-rekreacyjne w formie rajdów rowerowych (Zlot Rowerowy, VI Pielgrzymka Rowerowa),

przeprowadzono kampanię informacyjną (plakaty, zaproszenia),

opracowano mapy i regulamin rywalizacji rowerowej, zaangażowano przewodników – opiekunów grup, przeprowadzono rajdy wg ustalonej trasy,

zakupiono wyżywienie dla uczestników,

opracowano regulamin III Turnieju Siatkówki Plażowej oraz harmonogram rozgrywek, przeprowadzono rywalizację na boisku do siatkówki plażowej,

zakupiono nagrody i wyżywienie dla uczestników,

opracowano regulamin rywalizacji na orientacje w terenie, przeprowadzono rekrutację uczestników, zorganizowano rywalizację indywidualną i zespołową w terenie, rozliczono zadanie.


Działanie 4 – Skrzydła w sercu

W ramach tego działania:

zorganizowano piknik Czytanie w Plenerze podczas rajdu nocnego „Droga do Gwiazd”, zakupiono wyżywienie dla uczestników, zorganizowano dwa rodzinne wyjazdy: do teatru w Rzeszowie oraz na spektakl w Przeworsku, zakupiono bilety wstępu, zamówiono usługę transportu, zaangażowano wolontariuszy do opieki nad uczestnikami wyjazdów, przeprowadzono cykl warsztatów plastycznych, w tym warsztaty malowania strukturalnego, malowania palcami (dla najmłodszych), kurs rysunku, kolażu, przygotowania kartek okolicznościowych z życzeniami i zaproszeń, zdobienia breloczków, zorganizowano III plener malarski (malarstwo strukturalne) oraz wystawę poplenerową, przeprowadzono w plenerze zajęcia czytelniczo – plastyczne i teatralne (małe formy teatralne), pokryto koszty artykułów plastycznych i dekoracyjnych, opracowano regulamin konkursu plastycznego oraz kryteria oceny prac, zaangażowano członków komisji konkursowej, rozstrzygnięto gminny konkurs plastyczny „Niebo Kopernika”, zakupiono i wręczono nagrody rzeczowe, zakupiono gadżety i upominki dla uczestników Przeglądu na Skrzydła Anielskie „Wzlot Aniołów”, opracowano regulamin konkursu fotograficznego oraz kryteria oceny prac, zaangażowano członków komisji konkursowej, rozstrzygnięto gminny konkurs plastyczny „Niebo pełni lata”, zakupiono i wręczono nagrody rzeczowe, zakupiono słodycze i opakowania do paczek mikołajkowych, przygotowano i wręczono 310 paczek podczas spotkania z Mikołajem, rozliczono zadanie.


Działanie 5- Na tropach Przygody

  1. włączono się w organizację pikniku dla dzieci,

  2. wynajęto plenerową kolejkę turystyczną,

  3. opracowano trasę przejazdu oraz harmonogram,

  4. przygotowano nocny rajd pieszy: zaangażowano przewodników i opiekunów grupy, wytyczono trasę, przygotowano zadania dla uczestników (krzyżówki, zagadki, itp.),

  5. zakupiono wyżywienie dla uczestników rajdu,

  6. przeprowadzono nocny rajd pieszy na trasie Pruchnik (SP NR 1) – Pruchnik (Szkoła Filialna) i z powrotem, z ogniskiem dla uczestników wędrówki,

  7. przygotowano warsztaty astronomiczne: zatrudniono instruktora, przeprowadzono rekrutację, przygotowano prezentację plenerową, mapy nocnego nieba,

  8. przeprowadzono praktyczne warsztaty astronomiczne: obserwacja nocnego nieba gołym okiem i przez teleskop zwierciadlany Nawtona, ruchy planet, konstelacje gwiezdne, galaktyki, itp., oraz wykład ciekawostki o Wszechświecie,

  9. opracowano regulamin IV Turnieju Siatkówki Plażowej oraz harmonogram rozgrywek,

  10. przeprowadzono rekrutację uczestników,

  11. zakupiono nagrody i wyżywienie dla uczestników,

  12. przeprowadzono rywalizację na boisku do siatkówki plażowej podczas Dni Pruchnika 2024,

  13. zakupiono słodycze do paczek mikołajkowych dla przedszkolaków z terenu Gminy Pruchnik,

  14. przygotowano i wręczono 320 paczek podczas spotkania z Mikołajem,

Działanie 6 – Podsumowanie i rozliczenie projektu

W ramach tego działania:

rozliczono poszczególne zadania;

przygotowano wymagane sprawozdanie

W trakcie realizacji projektu osiągnięto następujące rezultaty zadania.

- 1 plenerowy piknik dla dzieci;

- 1 zestaw urządzeń rekreacyjnych (wynajem);

- 400 uczestników pikniku;

- 2 profilaktyczne imprezy rowerowe (zlot, pielgrzymka);

- ok. 60 uczestników imprez rowerowych;

- 1 turniej siatkówki plażowej;

- 20 uczestników turnieju;

-1 zestaw nagród w turnieju;

- wyżywienie dla uczestników turnieju;

- 1 rywalizacja na orientacje w terenie;

- 80 uczestników rywalizacji;

- 1 zestaw nagród w rywalizacji;

wyżywienie dla uczestników rywalizacji;

- piknik czytelniczy „Czytanie w Plenerze”;

- nocny rajd pieszy;

- 1 zestaw gadżetów promocyjnych;

- 60 uczestników pikniku;

- 10 godz. Zajęć czytelniczo-plastycznych i teatralnych;

- 1 plener malarski;

- 1 wystawa poplenerowa;

- 1 konkurs plastyczny;

- 1 konkurs fotograficzny;

- 2 zestawy nagród w konkursach;

- 90 uczestników wyjazdów do teatru;

- 2 spektakle teatralne;

- 6 godz. Warsztatów plastycznych;

- 1 wystawa prac plastycznych;

-310 paczek mikołajkowych;

- 1 spotkanie z Mikołajem.